مقایسه شیکر، راکر ، میکسر و روتاتور آزمایشگاهی

شیکر آزمایشگاهی

برای انتخاب شیکر، راکر یا میکسر آزمایشگاهی مناسب کمک بگیرید!

می‌دانید که به تجهیزات آزمایشگاهی جدید نیاز دارید تا به شما در تکمیل عملکرد و آزمایشات مهم در آزمایشگاه کمک کند، اما ممکن است مطمئن نباشید که کدام یک برای شما مناسب است. با گزینه‌های متنوعی که می‌توانید انتخاب کنید تا به شما کمک کند نمونه‌های آزمایشگاهی خود را هم بزنید و اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی‌های خاص خود بدانید. نیازها باید به شما کمک کنند تا تعداد انتخاب های خود را کم کنید.

در زیر یک راهنمای مرجع سریع برای کمک به شما در تصمیم گیری داریم:
شیکر آزمایشگاهی، راکر آزمایشگاهی ، میکسر یا روتاتور آزمایشگاهی؟

همه تکان دهنده های آزمایشگاهی یکسان ساخته نشده اند، اما همه آنها برای انجام کم و بیش یک کار ایجاد شده اند – نمونه های خود را هم بزنید. با این حال، نحوه انجام یک چرخش نمونه آزمایشگاهی، این کار به ظاهر ساده کاملاً متفاوت است.

شیکر آزمایشگاهیشیکر آزمایشگاهی

شیکر آزمایشگاهی برای مخلوط کردن نمونه ها از طریق حرکت خطی از چپ به راست طراحی شده است. شیکرهای آزمایشگاهی را می توان برای انواع ظروف از جمله میکرو تیوب، میکروپلیت، فلاسک، بطری و ظروف استفاده کرد.

شیکرهای آزمایشگاهی به طور گسترده در کشت سلول استفاده می‌شوند و همچنین برای تغییرات اضافی از جمله تکان های مداری (تکان های در یک حرکت دایره‌ای) و تکان های متقابل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، و با استفاده از انکوباتورهای آزمایشگاهی تکان دادن و گرمایش را در یک برنامه ترکیب می‌کنند تا فرآیندها در آزمایشگاه را سرعت بخشد. شیکرهای آزمایشگاهی معمولاً تنظیمات متعددی برای اختلاط ملایم یا شدیدتر دارند.

راکر آزمایشگاهیراکر آزمایشگاهی

راکرهای آزمایشگاهی نیز برای مخلوط کردن نمونه‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شوند، اما راکرها برای انجام این کار از حرکت ملایم تکان دادن (کج) استفاده می‌کنند. راکر اغلب برای کاربردهای ظریف تر از جمله رنگ آمیزی ژل پس از الکتروفورز استفاده می شود. راکرها همچنین در اندازه های مختلف موجود هستند و می توانند طیف گسترده ای از ظروف آزمایشگاهی از جمله فلاسک ها، لوله های آزمایش و ظروف را جابجا کنند.

روتاتور آزمایشگاهیروتاتور آزمایشگاهی

روتاتورها همچنین در کاربردهای اختلاط نمونه برای زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی و آزمایش بالینی استفاده می شوند. روتاتور آزمایشگاهی لوله های نمونه را نگه می دارد و با چرخش، تکان دادن و غلتاندن نمونه ها به منظور مخلوط کردن نمونه ها به صورت افقی و عمودی عمل می کند. روتاتور را می توان برای نیازهای منحصر به فرد آزمایشگاه شما پیکربندی و سفارشی کرد.

میکسر آزمایشگاهیمیکسر آزمایشگاهی

با ترکیب بهترین های دنیا، یک میکسر آزمایشگاهی نمونه ها را به صورت سه بعدی مخلوط می کند، یعنی با ترکیب حرکات راکر و شیکر برای ایجاد یک حرکت سه بعدی کار می کند. میکسرها می‌توانند برای کاربردهایی که نیاز به اختلاط کامل اما به کارگیری ملایم نمونه‌ها دارند، یا برای دورهای بسیار بالا مفید باشند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.