سکوبندی آزمایشگاهی ، از ایده تا اجرا

سکوبندی آزمایشگاه

سکوبندی و تجهیز آزمایشگاه به آن سادگی که در نگاه اول به نظر می رسد نیست. جنبه های زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. شاید مهمتر از همه، کارکنان باید مطمئن باشند که آزمایشگاه برای اطمینان از ایمنی آنها طراحی شده است، و میزبندی با راه حل های مختلف مهندسی برای افزایش تلاش آنها وجود دارد.

کارن پویا نوآور یک راهکار جامع برای ایجاد یک آزمایشگاه کاملاً عملیاتی برای شما ارائه می دهد. فرآیند ایجاد و ساخت آزمایشگاه استاندارد از ایده تا اجرا در زیر توضیح داده شده است. در ادامه همراه ما باشید.

مرحله 1 : برنامه ریزی وظایف پژوهشی

اولین قدم این است که یک طرح دقیق از هر نوع تحقیق و پژوهشی که در آزمایشگاه انجام می شود ارائه دهید. این بینش عمیقی را در مورد پروژه فراهم می کند و به شناسایی ایستگاه های کاری ضروری و بهینه سازی ارگونومی آزمایشگاه کمک می کند.

مرحله 2 : نقشه چیدمان را آماده کنید

مرحله بعدی برنامه ریزی دقیق و آماده سازی طرح و نقشه آزمایشگاه است. ایجاد چیدمان سکوبندی آزمایشگاهی شامل چیزی بیش از محل قرارگیری میزها است. مجری سکوبندی آزمایشگاه، مهندس طراح و کاربر نهایی باید در این مرحله با هم مشارکت نمایند.

مرحله 3 : بررسی مطابقت با قوانین و مقررات قابل اجرا

برنامه و طرح ریزی باید مطابق با قوانین بین المللی و ملی، هنجارها و توصیه های ایمنی باشد، به عنوان مثال مبلمان آزمایشگاهی بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشد، مطابق با هنجارهای تأیید شده و با مقررات مصرف انرژی پایین مطابقت داشته باشد. تجهیزات ایمنی کافی مانند دوش و چشم شوی اضطراری و کپسول آتش نشانی باید تامین شود و با محاسبات دقیق در موقعیت مناسب قرار گیرند.

تجهیز آزمایشگاهمرحله 4 : آماده سازی فضای آزمایشگاهی

زمانی که نقشه های تهیه شده نیازهای کاربر نهایی را برآورده کند، ممکن است ساخت و ساز یا بازسازی آزمایشگاه آغاز شود. برای مجری سکوبندی آزمایشگاه ضروری است که دقیقاً مطابق با طراحی تایید شده عمل کنند. کارفرما و تامین کننده میز و سکوی آزمایشگاهی باید کیفیت کارها را در حین ساخت بررسی کنند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

مرحله 5 : نصب میز و تجهیزات آزمایشگاهی

میز و تجهیزات و ابزارهای آزمایشگاه تنها زمانی باید تحویل و مونتاژ شود که تمام کارهای ساخت و ساز تمام شده باشد. اگر کارهای دیگر همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است خطر آسیب رساندن به آنها را افزایش دهد. پس از مونتاژ تمام میزها و اتصال به نقاط مهندسی مناسب، باید مورد بررسی قرار گیرند. استخراج هوا از طریق انواع هود آزمایشگاهی باید برای فعالیت ایمن کاربران به اندازه کافی قوی باشد. در سیستم های گاز و آب نباید نشتی وجود داشته باشد. تنها زمانی که همه چیز به طور کامل بازرسی شده و ایمن بودن آن برای کار تایید شده باشد، پرسنل می توانند شروع به استفاده از منطقه کنند.

مرحله 6 : تضمین و حفظ شرایط کار ایمن

حتی زمانی که همه چیز نصب شده است و به درستی کار می کند، اجزای سکوبندی همچنان نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. باید بررسی شود که به عنوان مثال آیا هود لامینار هنوز حجم مناسبی از هوا را استخراج می کنند، کمدهای نگهداری به درستی قفل می شوند، همه دوش های ایمنی کار می کنند و بسیاری از مسائل دیگر. تنها برنامه ریزی دقیق، مبلمان و تجهیزات مهندسی با کیفیت بالا، و همیشه نگه داشتن آزمایشگاه در شرایط خوب می تواند تضمین کننده کار ایمن و راحت برای کارکنان شما و محافظت از محیط زیست باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

نظر شما با موفقیت ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.