مقایسه هودهای لامینار افقی و عمودی

هود لامینار افقی یا هود لامینار عمودی؟

هودهای لامینار یک سطح کار کنترل شده را برای کاربردهایی که نیاز به عدم آلودگی ذرات دارند فراهم می کنند. این هودها با ایجاد جریان هوای ثابت در سراسر سطح آلودگی را از بین می برند.

لامینار به معنای واقعی کلمه به معنای جریان و یا در امتداد خطوط جریان ثابت است که بدون تلاطم رخ می دهد. به عبارت ساده، هودهای لامینار جریان هوایی را فراهم می کنند که در یک جهت و با سرعت یکسان حرکت می کنند. این امر هرگونه چرخش جریان هوا را که ممکن است نتایج تصادفی و کنترل نشده ای ایجاد کند، از بین می برد.

هود لامینار در دو دسته اصلی افقی و عمودی در دسترس می باشد. همانطور که از نام آن پیداست، هودهای لامینار افقی جریان هوا را در جهت افقی ارائه می کنند، در حالی که هودهای لامینار عمودی جریان عمودی رو به پایین را ارائه می کنند.

و در حالی که ممکن است بدانید که به یک هود لامینار نیاز دارید، دانستن اینکه کدام هود را انتخاب کنید می تواند دشوار باشد.

خوشبختانه، چون مزایای منحصر به فردی در ارتباط با هر گزینه وجود دارد، یک نگاه دقیق تر می تواند انتخاب را روشن کند.

هود لامینار افقی

یک هود لامینار افقی را انتخاب کنید اگر:

  • برنامه و طرح شما به تلاطم کمتری روی سطح کار نیاز دارد. در حالی که هر دو حالت افقی و عمودی تلاطم بسیار کمی ایجاد می کنند، تلاطم در هود افقی ممکن است کمی کمتر شود زیرا جریان هوا تا زمان خروج از هود به هیچ مانعی برخورد نمی کند (بر خلاف جریان عمودی که به پایین هود برخورد می کند)
  • شما عمدتاً از ظروف و تجهیزات کوچکی استفاده خواهید کرد که باعث اختلال در جریان هوا نمی شوند. تجهیزات بزرگ در مسیر جریان هوای افقی ممکن است باعث آشفتگی بیشتر شود.
  • شما به بیشترین کنترل روی آلودگی نیاز دارید. دست ها و دستکش ها در پایین دست نمونه در یک جریان افقی قرار می گیرند، بنابراین حفاظت از آلودگی بیشتر با جریان آرام افقی امکان پذیر است.

مقایسه هود لامینار افقی و عمودی

هود لامینار عمودی

یک هود لامینار عمودی را انتخاب کنید اگر:

  • برنامه شما نیاز به استفاده از تجهیزات بزرگ در سطح کار دارد. جریان عمودی در هنگام برخورد با وسایل بزرگ در جریان، برخلاف اختلال ایجاد شده در یک جریان افقی، آشفتگی زیادی ایجاد نمی کند.
  • کاربرد شما مستلزم استفاده از بخارهای لحیم کاری یا پودرهای ریز است. بخارات لحیم کاری به دلیل وجود اکسیدهای فلزی و بخارهای اسیدی ناشی از شار می توانند سمی باشند. فقط از هودهای لامینار برای رسیدگی به پودرهای غیر خطرناک یا بوهای مزاحم ایجاد شده روی سطح کار استفاده کنید.
  • شما به فضای کاری بلندتر و بزرگتر نیاز دارید. از آنجایی که فیلترها معمولاً در بالای هود لامینار عمودی قرار می گیرند، ارتفاع بیشتری برای سطح کار در دسترس است.

کارن پویا نوآور ، تولیدکننده انواع هودهای لامینار

کارن پویا نوآور تولیدکننده انواع هودهای آزمایشگاهی ، هودهای لامینار عمودی و افقی را با فیلترهایی با قابلیت تغییر آسان، گزینه های قابل تنظیم و مشاوره فروش در طول فرآیند تصمیم گیری ارائه می دهد. با صحبت با یکی از اعضای تیم فروش مجرب ما، مطمئن شوید که بهترین تناسب را برای برنامه خود دارید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.