تفاوت بین هود لامینار و هود شیمی بدون کانال چیست؟

هود شیمی بخار

هودهای لامینار یا جریان آرام و هودهای شیمیایی بدون کانال به گونه ای طراحی شده اند که تقریباً در هر مکانی بدون هزینه نصب اضافی نصب شوند. آنها به راحتی کار می کنند، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست هستند.

با این حال، وقتی صحبت از انتخاب بین هودهای لامینار یا هودهای شیمی بدون مجرا کانال می شود، چندین تفاوت کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

هودهای لامینار

هود لامینار در درجه اول برای محافظت از کار یا تجهیزات روی سطح کار در برابر آلودگی ذرات استفاده می شود. کلمه “لامینار” به معنای غیر متلاطم یا در امتداد یک جریان ثابت است. هودهای جریان آرام این امر را از طریق جریان هوای افقی یا عمودی به دست می آورند. این جریان هوای یک طرفه با سرعت کنترل شده ای حرکت می کند که چرخش یا تلاطم جریان هوا را که می تواند نتایج کنترل نشده ای ایجاد کند، از بین می برد.

فواید و ویژگی ها

  • حفاظت از ذرات را برای اقلام روی سطح کار فراهم می کند
  • ایده آل برای کاربردهای غیر خطرناک
  • دارای لامپ UV اختیاری ضد آلودگی ایمن

تفاوت هود شیمی و لامینار

هود شیمی بدون کانال

هود شیمیایی بدون کانال برای کارایی و انعطاف پذیری بالا طراحی شده است. فناوری بدون کانال متکی به فیلترهای کربن فعال است که هوای آلوده را تمیز کرده و آن را به آزمایشگاه منتقل می کند. این بدان معناست که نیازی به مجرای اضافی نیست و هوای مطبوع اتاق به بیرون تهویه نمی‌شود، که باعث می‌شود دودهای مجرای انرژی کارآمد و سازگار با محیط زیست باشند.

فواید و ویژگی ها

  • از کاربر و محیط زیست محافظت می کند
  • بخارات خطرناک تولید شده روی سطح کار را جذب می کند
  • با اضافه شدن فیلتر HEPA/ULPA، از خطرات ذرات محافظت می کند

مقایسه هود شیمی بدون کانال و هود لامینار

هم هودهای لامینار و هم هودهای شیمیایی بدون مجرا به گونه ای طراحی شده اند که تقریباً در هر مکانی بدون هزینه اضافی نصب شوند. آنها به راحتی کار می کنند، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست هستند.

بزرگترین تفاوت بین این دو هود آزمایشگاهی در محافظت آنها نهفته است – هودهای لامینار از کار و محصول شما در برابر ذرات محافظت می کنند، در حالی که هودهای شیمی بدون مجرا از شما در برابر بخارات و ذرات هنگام استفاده از فیلترهای HEPA محافظت می کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.