انتخاب صندلی مناسب کارکنان آزمایشگاه

صندلی مناسب کارکنان آزمایشگاه

کارکنان برخی از بخش های آزمایشگاه، ممکن است 50 تا 75 درصد از ساعات کاری را روی صندلی بنشینند و یا اینکه سر پا بایستند . لذا صندلی های مناسب که برای فضاهای کاری ایستاده و یا ایستگاه های کامپیوتری طراحی می شوند، باید تشک و پشتی مناسبی داشته و بسته به شرایط کاربر انتخاب گردیده باشند.

قابلیت بالا بردن و پایین آوردن آسان صندلی و همچنین مفصل چرخنده و تنظیم پشتی، برای این صندلی ها ضروری است.

اگر در آزمایشگاه کار می‌کنید و ساعات طولانی از روز را مجبورید سرپا بایستید ، یک صندلی آزمایشگاهی بلند برای جلوگیری از کمردرد چاره مشکل است.

شرایط کاری و محیط بسیار ویژه و اختصاصی کارکنان آزمایشگاه، پرستاران، پزشکان و متخصصانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، مجبورشان کرده مدت زمان قابل‌توجهی از زمان فعالیت روزانه‌شان را به کار پشت میزهای آزمایشگاهی با ارتفاع بالا به صورت سرپا سر کنند و یا به علت شرایط اورژانسی و اضطراری بارها از سوی همکارانشان صدا زده شوند و از جایشان بلند شوند.

از این رو مدیران آزمایشگاه‌ها در کنار سکوبندی آزمایشگاهی مناسب، بایستی در انتخاب یک صندلی آزمایشگاهی مناسب کارکنان به فکر سلامت جسمانی‌ ایشان باشد و برای جلوگیری از کمردرد و سایر مشکلات احتمالی، اقدام به خرید صندلی های مناسب با شرایط زیر نمایند:

ویژگی های صندلی آزمایشگاهی مناسب

  • به‌ راحتی بتوان وضعیت نشستن‌ را تغییر داد و ارتفاع آن قابل تنظیم باشد.
  • کاربران را در بهترین وضعیت جسمانی قرار دهد.
  • سلامت کاربران را تضمین کند.
  • ارگونومیک بودن: برخورداری از تمرکز و دقت کافی حین فعالیت‌های آزمایشگاهی حساس برای پزشکان و کارکنان آزمایشگاه‌

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

نظرات بسته شده است.

.