جنس رویه های میزهای آزمایشگاهی

صفحه رویه سرامیکی ضد اسید

معرفی انواع رویه های میزهای آزمایشگاهی

رویه سرامیک گرانیتی 80 * 80 ایگل – رویه سرامیک

این رویه ها همانطور که از نام آنها پیداست دارای ابعاد 80 در 80 سانتیمتری بوده و دارای ضخامت 11 میلیمتر می باشند. نیاز به زیر سازی MDF دارند و مقاومت نسبتا خوبی به مواد شیمیایی دارند، زیرا که ماهیت گرانیتی دارند.

بدلیل قیمت مناسب جزو بیشترین رویه هایی هستند که برای میزبندی و سکوی آزمایشگاهی بکار می روند.

تنوع در رنگ آنها بستگی به موجودی آنها در بازار داخل دارد، ولی معمولا دو رنگ آنها بیشترین استفاده را دارد، کرم روشن و طوسی روشن.

برای لبه و قرنیز از ابعاد 5 و 10 سانتیمتر این سرامیک ها استفاده شده و پس از عملیات سنگ زنی و پرداخت در محل های مورد نظر بکار گرفته می شوند.

این نوع رویه ها در اصل ساخت هلند هستند و برند معتبر آنها ایگل می باشد.

رویه سرامیک گرانیتی 60 *60 ( ایرانی)

این رویه ها نیز از نظر کیفیت تقریبا شبیه رویه های 80 در 80 سانتیمتری گرانیتی می باشند، البته ابعاد آنها کمتر بوده و 60 در 60 می باشند و همین عامل باعث شده که برای میزهای با عمق بیشتر از 60 سانتیمتر زیاد مناسب نباشند، چون باعث ایجاد درز در عمق می شوند.

برند معروف آنها تکسرام و بهسرام می باشد. برای لبه و قرنیز از ابعاد 5 و 10 سانتیمتر این سرامیک ها استفاده شده و پس از عملیات سنگ زنی و پرداخت در محل های مورد نظر بکار گرفته می شوند.

رویه سنگ گرانیت

این رویه ها از جنس سنگ گرانیت بوده و معمولا بهترین نوع آنها سنگ تویسرکان و یا چایان می باشد.

در مقابل مواد شیمیایی مقاومت نسبتا خوبی دارند، اما مشکل آنها یکی اندازه آنهاست که در طول 40 سانتیمتر هستند و باعث افزایش تعداد درز در میز شده و مشکل دیگر وجود رگه در آنهاست، چون از نوع سنگ طبیعی بوده و بعضا در برخی قطعات وجود رگه انکار ناپذیر است. همچنین پشتیبانی آنها جهت خدمات مشکل است و بسختی میتوان دو سنگ را همرنگ پیدا کرد که در یک زمان برش نخورده باشند. بدلیل برش این سنگها از قلوه سنگهای معدن، امکان برش قطعات بلند از آنها خیلی گران و یا بسیار مشکل است.

رویه سنگ گرانیت اسلب 75*150

این نوع رویه ها از جنس سنگهای مصنوعی بوده و به همین دلیل در طول های بالای 120 و 150 سانتیمتر هم قابل تامین هستند. ضخامت آنها بین 20 تا 30 میلیمتر میباشد و از نظر مقاومت شیمیایی نیز بدلیل وجود سیلیکون در آنها کیفیت خوبی دارند.

از نظر قیمتی گرانتر از نوع سنگهای 40 در 75 می باشند. از نظر رنگ نیز بیشتر دارای رنگهای تیره هستند. برای لبه و قرنیز نیز میتوان با ابزار زنی این قطعات آنها را در محل های مورد نظر بکار گرفت.

رویه اچ پی ال (فنولیک رزین)

این رویه ها جزو بیشترین مصرف در دنیا برای انواع میزهای آزمایشگاهی می باشند و بدلیل مقاومت شیمیایی بسیار خوب و همچنین مقاومت فیزیکی مناسب، استقبال قابل توجهی در دنیا از آنها شده است.

بسادگی قابل برش هستند و در تایل های بزرگ تولید می شوند، بطوریکه طول آنها تا 360 سانتیمتر هم می رسد. ضخامت های مختلفی دارند، ولی برای رویه میزها از دوبل کردن نوع 12 میلیمتری آنها که به 24 میلیمتر می رسد استفاده می شود. ضخامت های کمتر آنها مانند 6، 8 و 10 میلیمتر برای ساخت کابین داخل هود شیمیایی و بدنه کابینت هایی که بیشتر در معرض مواد شیمیایی ، آب و مواد رادیواکتیویته باشند، بکار گرفته می شوند.

از معایب آنها خش پذیری آنهاست که در مقایسه با سرامیک ها از این نظر کیفیت خوبی ندارند. تنوع رنگی زیادی ندارند و در بخش میانی مشکی و در رویه دارای یک پوشش نقره ای هستند. از نظر قیمتی جزو رویه های متوسط می باشند. بویژه برای میزهای دستگاهی بسیار مناسب هستند.

سنگ ماربل

این نوع سنگ یکی از زیباترین و شکیل ترین نوع سنگ های آزمایشگاهی می باشد. این نوع سنگ کاملا یکدست بوده و حتی قرنیز و سینک های ساخته شده با این رویه قالب خورده و بدون هیچ درزی ساخته می شوند.

این نوع رویه ها جهت استفاده در آزمایشگاه های میکروبی بسیار مناسب میباشد .

از معایب این نوع سنگ مقاومت پایین در برابر اسیدهای گرم و اسیدهای HF می باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

نظرات بسته شده است.

.