انواع شیرآلات آزمایشگاهی و لزوم نصب آنها

شیرآلات آزمایشگاهی چیست؟

یک آزمایشگاه مجهز ، به انواع شیرآلات آزمایشگاهی برای کاربری های مختلف نیاز دارد. این شیرآلات در قسمت های مختلف آزمایشگاه نصب می شوند.

انواع شیرآلات آزمایشگاهی بر اساس نوع سیالی است که از این شیرآلات عبور می کند و به دسته بندی های زیر تقسیم می شود:

انواع شیرآلات آزمایشگاهی در مدل های مختلف در بازار وجود دارند و مدل های متنوع این شیرآلات را می توان به صورت کلی به دسته بندی های زیر تقسیم نمود:

  • شیرآلات آزمایشگاهی رومیزی (با خروجی یکطرفه و یا دو طرفه)
  • شیرآلات آزمایشگاهی رو شلفی و زیر شلفی (با خروجی یکطرفه و یا دو طرفه)
  • شیرآلات آزمایشگاهی مخصوص فیوم هود شامل شیر های کنترل و نازل های مربوطه

این شیرآلات هر کدام دارای مدل های مختلفی می باشند و کاربردهای متفاوتی دارند. از دیگر انواع شیرآلات آزمایشگاهی می توان به مدل های زیر اشاره نمود:

 

شیرآلات گاز آزمایشگاهی

شیرآلات آب آزمایشگاهی

شیرآلات آب آزمایشگاهی نیز برای استفاده در سینک آزمایشگاهی به کار می رود. نصب شیرآلات آزمایشگاه روی سینک های آزمایشگاهی برای شستشو استفاده می شود از این رو نیاز است تا رویه این شیرآلات از جنسی باشد که بتواند در مقابل مواد شیمیایی مختلف و اسیدی مقاومت داشته باشد.

شیرآلات گاز آزمایشگاهی

دوش و چشم شوی اضطراری آزمایشگاهی

دوش و چشم شوی اضطراری از دیگر انواع شیرآلات آزمایشگاهی می باشد که برای شستشوی سریع چشم در صورت بروز هرگونه حادثه به کار می رود. از مزیت این دوش ها و چشم شوی ها این است که استفاده ساده و آسانی دارند تا در شرایط اضطراری که زمان اهمیت زیادی دارد فرد بتواند به سرعت شیر آب را باز کرده و چشم و یا صورت خود را شستشو دهد.

شیرآلات گاز آزمایشگاهی

در یک آزمایشگاه نصب شیرآلات آب آزمایشگاهی بسیار مهم است اما ممکن است نیاز به لوله کشی انواع گازهای مختلف اعم از گازهای غیر سوختنی و یا صنعتی که شامل هوای فشرده، خلاء، نیتروژن، آرگون و …باشد که بر سر راه آنها و برای استفاده آسان تر از انواع شیرآلات آزمایشگاهی برای عبور گاز استفاده می شود. یک آزمایشگاه می تواند به همه یا تعدادی از این شیرآلات آزمایشگاهی نیاز داشته باشد.

لزوم نصب انواع شیرآلات آزمایشگاهی

انواع شیرآلات آزمایشگاهی قابل نصب در محیط آزمایشگاه علاوه بر کاربردی که در این گونه محیط ها دارد می تواند روی زیبایی ظاهری آزمایشگاه نیز اثر گذار باشد. دستگیره های زیبا و جنس و متریال به کار رفته در ساخت انواع شیرآلات آزمایشگاهی و مدل های مختلف آن از ویژگی های زیبایی بخشی این محصولات است که با توجه به سلیقه کارفرما انتخاب می شود.

شیرآلات آزمایشگاهی دارای تنوع و مدل و برند بسیار می باشند و کارفرمایان می توانند با توجه به سلیقه , بودجه و نیاز آزمایشگاه خود از برندها و مدل های مختلف آن استفاده نماید. البته نوع شیر هر آزمایشگاه با توجه به موقعیت و محل نصب شیر و همچنین با توجه به نوع کاربری آزمایشگاه تعیین می گردد. انتخاب مناسب انواع شیرآلات آزمایشگاهی برای استفاده آسان اهمیت زیادی دارد.

از مزیت مهم شیرآلات آزمایشگاه این است که این شیرها در مقابل مواد خورنده مقاوم هستند. به طور کلی شیرهای آزمایشگاه ضد اسید هستند زیرا از پوشش های خاصی برای روکش کردن آنها استفاده می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

نظرات بسته شده است.

.